Gezamenlijke 55+ wedstrijd Tynaarlo/Vries en Yde/De Punt

Vrijdag, 23 september 2022

Op donderdag 22 september troffen de visverenigingen Yde-De Punt en Tynaarlo-Vries zich aan de waterkant voor een gezamenlijk viswedstrijd voor 55+ers aan het Noord- Willemskanaal. Het parcours was tussen de Vriezerbrug en de Sluis Vries.

Voorheen werd deze wedstrijd georganiseerd door (voorheen) het C.O.W., onderdeel van Trias. Door het opheffen hiervan en Covid de laatste 2 jaar, besloten beide verenigingen om het heft in eigen hand te nemen en deze middag samen te organiseren. 34 Vissers melden zich in de M.F.A. Yders Hoes te Yde voor de inschrijving, loting en de koffie. Er werd gevist van 12.30 uur tot 16.30 uur. Het water lag er strak bij, het weer was prima, echter de vis liet zich maar mondjes maat zien, dan wel vangen. Totaal ruim 17 kilo werd er binnen gehengeld. Wim Koops uit Yde had daarvan, met 1670 gram het grootste aandeel en mocht daarvoor de 1ste prijs in ontvangst nemen, Anno van Dam uit Vries had aan 1560 gram genoeg voor de 2de plaats. Arend Boelens uit Tynaarlo completeerde het erepodium met de 3de plaats, 1160 gram was zijn inbreng. Na afloop werden de ervaring en van deze middag gedeeld onder het genot van een drankje of gehaktbal in de M.F.A. en was er voor een ieder nog een aardige prijs. Voor volgend jaar komt deze wedstrijd zeker weer op de agenda.

Onder v.l.n.r.: Arend Boelens 3de, Wim Koops 1ste en Anno van Dam 2de