ZomerViskaravaan groot succes

Zondag, 17 juli 2022

De zomerVISkaravaan kwam voor de 2de keer naar het Maatschappijgat te Tynaarlo. Georganiseerd door de Hengelsportvereniging Tynaarlo-Vries, de IJsvereniging Tynaarlo en met hulp van een 5 tal Vismeesters van Sportvisserij Nederland. Tegen de 60 kinderen hadden zich aangemeld om aan het programma deel te nemen ..........

Wat het weer betreft was het een perfecte dag, een strak blauwe lucht, lekker zonnetje, aangename temperatuur en geen wind. Onder toeziend oog van een 5 tal leden van de hengelsportvereniging en de Vismeesters werd er gevist en alhoewel de vis niet groot was, werd er wel door een ieder vis gevangen, welke kundig onthaakt dienden te worden.

Tevens kon er met hulp van een Vismeester een eigen tuigje gemaakt worden of er kon geoefend worden met de werphengel. Hierbij moest een kunstvisje over een redelijke afstand in een ton gegooid worden

De mannen van de IJsvereniging zorgden voor de inwendige mens, voor de kinderen: ranja, knakworst, een ijsje en wat zoetigheid. De begeleiders: koffie, tomatensoepje en o.a  broodje gebakken ei!

Om 16.00 uur was het feest over en mochten de deelnemers hun hengel, tuigje, keycord met hakensteker en een goodiebag mee naar huis nemen.

Namens de HSV waren Arend en Geert Boelens, Frank Velthuis, Raymon Timmer en Jan de Jonge aanwezig.