12 april, start van de 55+ competitie

Dinsdag, 12 april 2022

Na een wisselend voorjaar, met een zomerse periode, gevolgd door winterse buien en nachtvorsten, zijn we op 12 april weer van start gegaan met de 55+ competitie. Het was zo als beloofd goed weer met een aangenaam temperatuurtje (als het niet minder wordt, tekenen we direct). We gingen van quitte met 3 nieuwe leden, terwijl Gerrit Feunekes, na vele jaren, de hengels in de wilgen gaat hangen, dit door problemen met het zicht.

Met nog 3 afzeggingen, stonden we met 19 man aan de waterkant, ter hoogte van de Zuivering, Noord Willemskanaal. Het weer was dus goed, de vangsten een stuk minder, 16 vissers wisten vis aan te bieden. Totaal 10370 gram. Dagwinnaar vandaag werd Roelof van Dalen met 1160 gram, gevolgd door Willem Middel met 1040 gram. Beide heren wisten ook de grootste voorn op de kant te krijgen, 260 gram, goed voor ieder een heerlijke droge worst. Opvallende 3de was Menke de Jonge, die 21 vissen bij elkaar hengelde met een gewicht van 1020 gram.