Extra regels Beerta en Zuidlaardervaartje

Zondag, 17 oktober 2021

Per 1 oktober 2021 tot en met 31 maart 2022: -De Dinsdag en de Donderdag zijn voor recreatievissers. -Op de Maandag, Woensdag en Vrijdag mogen er wedstrijden worden gevist. Deze dienen vooraf te worden aangevraagd via het online wedstrijdsysteem. In de weekenden geldt het volgende: -Op de even weekenden is de zaterdag voor de recreatieve individuele visser en de zondag voor de wedstrijdvisser. -Op de oneven weekenden is de zaterdag voor de wedstrijdvisser en de zondag voor de recreatieve individuele visser. -Aanvullende voorwaarde voor het Beersterdiep is; dat men mag beginnen/ opbouwen vanaf 09.00 en niet eerder! Er mag maximaal tot 17.00 worden gevist. Deze restrictie geldt niet voor het Zuidlaardervaartje.

Inmiddels vier jaar geleden zijn wij begonnen met aparte afspraken voor de zogenaamde “winterwateren” Beersterdiep en Zuidlaardervaartje. De vis trekt in de winter vaak naar deze beschutte plekken. Waar veel vis is, zijn ook veel vissers. We proberen daarom de hengeldruk zo eerlijk mogelijk te verdelen.

Inmiddels mogen er gelukkig weer viswedstrijden gevist worden. We blijven daarom de bestaande afspraken gebruiken:

Per 1 oktober 2021 tot en met 31 maart 2022:

-De Dinsdag en de Donderdag zijn voor recreatievissers.

In de weekenden geldt het volgende:

Heeft men toestemming ontvangen voor een wedstrijd in het Beersterdiep of Zuidlaardervaartje, zet dan vooraf het begin en eind van het parcours af zodat voor iedereen duidelijk is dat er een wedstrijd gaat plaatsvinden.

De toekenning van de wedstrijden in het Beersterdiep en Zuidlaardervaartje gebeurt telkens halverwege de maand ervóór. Dit om verenigingen de gelegenheid te geven een wedstrijd in één van deze twee wateren aan te vragen zonder dat alle wedstrijddagen aan het begin al zijn vergeven. De aanvragen worden zo eerlijk mogelijk verdeeld over de verenigingen die dit aanvragen; niet op basis van volgorde van binnenkomst. Dit betekent dus dat men pas de inschrijving voor de leden van de betreffende wedstrijd kan regelen als er DAADWERKELIJK AKKOORD IS GEGEVEN VOOR DE WEDSTRIJD.

Let op, het is niet toegestaan om zowel het Beersterdiep als het Zuidlaardervaartje voor dezelfde datum en tijdstip aan te vragen. Zo krijgen andere verenigingen geen kans om in één van deze wateren te vissen en dat is niet de bedoeling.

Mochten er in de loop van de aankomende periode knelpunten ontstaan, geef ze direct door aan het federatiekantoor via info@vissen.nl of telefonisch op werkdagen tussen 09.00 en 13.00 via 0592-542890. Als een knelpunt bij ons bekend is, kunnen we samen kijken naar een oplossing.