ZomerViskaravaan groot succes !!

Zondag, 18 juli 2021

De zomerviskaravaan van Sportvisserij Nederland deed vandaag 18 juli Tynaarlo aan. VisTV coryfee Pieter Beelen was met 4 medewerkers aanwezig om samen met vrijwilligers van de IJsvereniging Tynaarlo en onze HSV Tynaarlo Vries om 8.00 uur het parcours uit te zetten. Banners geplaatst, tent opgezet, hengels opgetuigd, de vis-simulator geplaatst en voer gemaakt. Tegen half 10 melden de eerste deelnemers zich om met hengel en maden aan de waterkant plaats te nemen. Het werd een stralende dag en er was voldoende vis aanwezig en gevangen. Het aantal deelnemers van 45/50 vooraf opgegeven werd in de loop van de morgen ruimschoots overtroffen, zeker 75 kinderen hebben mee gedaan.

Verder kon er onder begeleiding een tuigje gemaakt worden of op de vis-simulator een dikke vis gedrild worden. Zo was er tussen de middag nog tijd voor een broodje knakworst, een snoepje en een glaasje fris.

De medewerkers werden door de catering van de IJsvereniging goed in de watten gelegd, koffie, bitterballen, broodje gebakken ei en een lekker gevuld tomatensoepje.

Tegen half 3 werd de boel weer ingepakt en onder het genot van een heerlijk heldere Heineken nog even geƫvalueerd. Op een kleinigheid/tip voor een volgende keer was alles tot een ieders tevredenheid verlopen.

Namens de HSV waren de leden Geert Boelens, Raymon Timmer, Roelof van Dalen, Arend Boelens en Jan de Jonge aanwezig.

Aan het einde van de middag was er al een reportage op TV Drenthe te zien.