Henk Talman winnaar Vriezermarktconcours 2021

Zaterdag, 23 oktober 2021

Onder goede weersomstandigheden is zaterdag 23 oktober het Vriezermarktconcours vervist. Zie voor de uitslagen en verslag.........

Henk Talman winnaar Vriezermarktconcours 2021

Zaterdagmorgen 23 oktober was het eindelijk weer zover, de inmiddels alom bekende Vriezermarktconcours. Nog altijd de zaterdag na de 3e dinsdag in oktober.

71 mannen en 1 vrouw hadden zich aangemeld voor deze wedstrijd.

Vrije vak nr. 1 t/m 24 (Vervatsbrug - Inloop Drentse AA)

Feeder vak nr. 25 t/m 48 (Inloop Drentse AA - Brug de Punt)

Vaste hengel vak nr. 49 t/m 72 (Sluis de Punt - Sluis Vries)

Voor aanvang van de wedstrijd bleek kroos roet in het eten te gooien in het vaste hengel vak tegenover Beuving. Door snel ingrijpen van de wedstrijdcommissie kon het vak nog verplaatst worden naar een tevens mooi parcours tussen de sluizen De Punt en Vries. Na een korte inleiding en een Petri Heil door onze Bart Wiechers kon eenieder zich naar de waterkant begeven en zich voorbereiden op een mooie visdag.

In het totaal is er bijna163 kilo vis gevangen.

Vak A, vrije hengel, grote aantallen in vis, maar klein van stuk helaas. Winnaar hier was Dick Kruize met een gewicht van 3890 gram.

Vak B, feeder, qua aantallen wat minder, maar de vis was hier een stuk groter (top 4 meer dan 10 kilo vis!). Winnaar hier was Henk Talman met een gewicht van 13100 gram! Met dit gewicht tevens overall winnaar van het Vriezermarktconcours 2021!

Vak C, vaste hengel, redelijke aantallen vis, maar regelmatig mooie grote voorns en hele mooie baarzen. Winnaar hier was Joop Post met een totaalgewicht van 4140 gram.

De goede weersomstandigheden en redelijke tot goede vangsten maakten deze wedstrijd tot een succes.

Al met al een geslaagde dag, met betere vangsten dan de vorige editie.

Eenieder (deelnemers en vrijwilligers en de uitbater van ‘t Trefpunt) bedankt voor de deelname en inzet, en graag tot volgend jaar!